News      |      Events

Russian channel to air WikiLeaks founder Julian Assange’s TV show

Russia Today, the Kremlin’s English-language TV channel, has forged an unlikely partnership with the founder of WikiLeaks Julain Assange, British newspaper The Guardian reported.

Assange said he was launching a 10-part series of interviews with “key political players, thinkers and revolutionaries”. Russia Today announced it had won exclusive first broadcast rights for the show, which will be titled “The World Tomorrow” and is due to begin airing in March.

“Our viewers are open to the discussions that will be presented through Julian’s show on our channel,” the channel’s editor-in-chief Margarita Simonyan, said in a statement.

Russia Today is a global multilingual television news network based in the Russian Federation and is run by the state-owned state-run RIA Novosti.

Russia Today shows round-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, and debates, as well as sports news and cultural programs on Russia.

The service is aimed at the overseas market, similar to other international news channels and broadcast through satellite and cable operators throughout the world.

In addition to the flagship English-language broadcast, it also runs Arabic and Spanish-language channels, and RT America, which is oriented to viewers in the United States.

It broadcasts from its headquarters in Moscow and its studio in Washington, DC, and also has offices in Miami, Los Angeles, London, Paris, Delhi and Tel Aviv.